Reggeli áfonya mix - áfonyás smoothie hántolt kendermaggal

Ez a krémesség, frissesség hoz egy kis felüdülést a télbe, az áfonya számunkra mindig a nyár végi erdélyi havasokat idézi. Lassan az összes fagyasztott gyümölcsünk a végét járja, a saját gyűjtés, nyári fagyasztás a legjobb organikus forrás, de boltban még mindig kapható fagyasztott utánpótlás (még, ha nem is organikus).

A boltban is beszerezhető összetevőkből egy lila, krémes, áfonya joghurtra emlékeztető frissítő shake jött ki:

Hozzávalók 2 személyre:

  • egy kis marék fagyasztott fekete áfonya (kb. 15 nagy szem)
  • 1 db banán
  • 1 db alma
  • 125 g joghurt (aki vegán végeredményt szeretne, megpróbálhatja enélkül is, több banánnal, egy kis növényi alapú tejjel)
  • friss gyömbér ízlés szerint
  • 1 púpozott evőkanál hántolt kendermag
  • + egy-egy csipetnyi kendermag, mint topping, a látvány élmény teljességéhez.

Ha növelni szeretnéd a fehérje beviteledet, akkor próbáld ki egy evőkanál kendermag proteinnel, egy kis almalével vagy tejjel/növényi tejjel felengedve, ezzel ellensúlyozva az extra szárazanyag tartalmat. A protein bekeverése után megkapja a turmix a mély lila színét.