Hogyan étkezzünk egészségesen a karantén ideje alatt?

Március 11-e, az országos veszélyhelyzet kihirdetése óta teljességgel felfordult az életünk. Bár korábban is felröppent már a rémhír, miszerint korlátozások, határlezárások várhatók, három héttel ezelőtt tudatosult mindannyiunkban igazán, hogy be kell rendezkednünk egy új életformára. Az emberek nagy része fejvesztve rohant az élelmiszerboltokba, ahol pánikszerűen rabolták le a polcok liszt-, cukor-, olajkínálatát. Ám ha egy kicsit lelassítunk, és próbálunk reálisan gondolkodni ebben a cseppet sem stresszmentes helyzetben, beláthatjuk, hogy az impulzusvásárlás helyett érdemes tudatosan belevágni a „raktározásba.”

Mielőtt megírod a shopping-listet, gondolj végig pár szempontot:

Melyek azok az élelmiszerek, amelyek akár több hétig elállnak? Melyek azok, amelyeket több módon is felhasználhatsz? Melyek támogatják az immunrendszer működését?

Járvány idején különösen fontos, hogy minden nap kellő vitamint és ásványi anyagot vigyünk be, és kiemelt figyelmet szenteljünk a szív- és érrendszerünk karbantartására.

A konyhánk alapfelszerelései közé tartoznak az olajos magvak (leginkább a diákcsemege), a zab és a kendermag, így – mivel mindegyik megfelel a fenti kritériumoknak –, ezekből indultunk ki. Összeállítottunk pár kombinációt, és hamarosan kiderült, hogy valójában csak néhány apróságért kell leszaladni a boltba.

Rizstejet, növényi joghurtot, idényzöldségeket (hüvelyesek előnyben!), gyümölcsöket, tojást és müzlikeveréket vásároltunk, és ezek kombinációiból egészséges, frissítő ételek készültek.

Íme néhány ötlet a teljesség igénye nélkül:

Ha kiadós reggelit szeretnél

Növényi tejbe áztatott zab és kendermag, ízlés szerint mézzel, fahéjjal, gyümölcsökkel ízesítve: amellett, hogy kellő energiát ad egész délelőttre, magas a vas, a zsírsav és a protein tartalma, és segíti az emésztést. Pro tipp: áztasd be este, edd meg reggel – addigra tökéletesen összeérnek az ízek!

Ha a négy fal között is aktívan sportolsz

Tükörtojás babbal, kendermaggal, csicseriborsóval: edzés utáni csodaszer! Nagyon magas a protein tartalma (vegáknak különösen ajánlom), és ez is egy valóságos energiabomba. Mellékesen megjegyzem, 3-4 evőkanál kendermag megfelelő fehérje, rost és omega3 zsírsav bevitelt jelent egész napra.

Ha nasiznál filmezés közben

Házi készítésű granola zabbal, aszalt gyümölcsökkel, kendermaggal, diákcsemegével: bolondítsd meg mézzel, vagy áztasd joghurtba. Végre egy olyan nasi, ami egészséges, és nem kell utána aggódni a mérleg mutatója miatt.