Hogyan étkezzünk egészségesen a karantén ideje alatt? 2.0

Úgy tűnik, a járványveszély, és ezáltal az önkéntes karantén állapota nem rövid távra szól. Bár reménykedtünk benne, hogy pár hét alatt lezajlik a neheze, a virológusok nyár közepére datálják a vírus lecsengését, így több hónapig a lakásba kényszerülünk.

Ahogy a legutóbbi bejegyzésünkben írtuk már, fontos, hogy a szükséghelyzetben is megőrizzük a kialakult rutinunkat, és a pánikvásárlás helyett most is tudatosan és egészségesen étkezzünk. Ehhez ajánlottunk három könnyen elkészíthető, de kiadós finomságot, amiket egyaránt fogyaszthattok reggeli gyanánt vagy edzés után.

Ígéretünkhöz hűen most újabb recepteket hozunk nektek, de a legfontosabb alapanyag ezúttal is a kender marad, amit rengeteg különböző módon feldolgozhatunk. A következő két finomságot akkor is el tudod készíteni, ha amúgy nem vagy egy konyhatündér, és mindössze 10 perc áll rendelkezésedre. 

Kendermagos tésztasaláta ( − maradékfelhasználással!)

Amire szükséged lesz:
durumtészta, újhagyma, kápia vagy zöldpaprika, görög joghurt, kendermag, csemegekukorica, fejessaláta

Így csináld: 
A görög joghurtot ízesítsd ízlés szerint − a hagyományos só és bors mellett használhatsz akár pestót is − , öntsd le vele a felszeletelt zöldségeket, majd keverd a masszát a kifőzött tésztához. 3-4 evőkanál kendermag és egy kis mozzarella megbolondítja a végeredményt, arról is nem beszélve, hogy ezzel letudtad a a napi proteinbevitelt is!

Kendermagos turmix

Erre a finomságra végtelen számú kombinációt írhatnánk, de ízelítőnek itt a két kedvencünk: az áfonyás zöldturmix és a csoki-avokádó csoda.

Amire szükséged lesz:
előbbihez áfonya, banán, spenót, növényi tej és méz, utóbbihoz avokádó, banán, növényi tej, kakaópor, kókuszpálma cukor, és persze az elmaradhatatlan kendermag

Így csináld:
A recept roppant egyszerű: a felsorolt hozzávalókat dobd be a turmixgépbe, és addig keverd, amíg sima, krémes italt nem kapsz. Ha túl sűrűnek ítéled meg a végeredményt, bármikor adhatsz hozzá tejet vagy vizet.